Seat Ateca SUV Forum banner
201 - 220 of 309 Posts
Eerst ging het in de stand-bymodus en toonde de klok. Er reageerden geen knoppen en kort daarna doorliep het de gebruikelijke herstartcyclus. Soms kwam het niet eens voorbij het Seat-logo voordat het opnieuw opstartte.
Dit gebeurde ongeveer 10-15 keer voordat het weer aanging en aan bleef.

Ik heb ook zulke problemen, soms draait het systeem een week lang prima, dan plotseling eindeloos opnieuw opstarten, vreselijke auto. Ik was erg blij met mijn Ibiza, dus ik kocht een Ateca, grote vergissing...

Ik heb mijn 72 plate Ateca FR Sport in maart gekocht, hij is al 7 keer terug geweest naar de garage voor dit probleem. Hij heeft een vervangende achteruitrijcamera gehad, talloze software-updates en resets en het probleem blijft zich voordoen. Hij staat er momenteel zelfs in de garage. Scherm gaat niet aan, gaat wel aan en werkt niet, volume werkt niet, achteruitrijcamera komt niet op het scherm (sensoren werken prima), scherm reset, "radio" selectieknop werkt niet op het scherm, scherm blijft op "even geduld" staan voor een hele rit en gaat niet uit/reset, plus nog een paar dingen.

Ik krijg een vervangende regeleenheid die het probleem zou moeten oplossen, maar ik moest honderden video's naar mijn dealer sturen om de problemen te bewijzen waarover ik hen vertelde, omdat het onderdeel door het hoofdkantoor moest worden goedgekeurd. Onderdeel met 1 maand backorder, maar ze geloven dat dit onderdeel al mijn problemen zou moeten oplossen. We zullen zien.

Succes met de jouwe!

Ik gok hier misschien, maar als het langer dan tien seconden aan blijft zodra het wereldbolsymbool rechtsboven verschijnt, alsof het verbonden is met Seat, gaat het meteen uit.
Andere keren zie je het Seat-logo met de radio en dan start het opnieuw op.

Vanmorgen van vakantie naar huis vertrokken, een reis van 120 mijl. Ik zette de motor aan en het systeem ging in een lus. Dit is de vierde of vijfde keer dat dit is gebeurd. Ik reed achteruit de weg op ........ geen achteruitrijcamera! Vertrokken in de hoop dat het zou stabiliseren. Dat deed het niet! Gestopt, uitgestapt en alles uitgeschakeld. Ik probeerde het uit te schakelen en probeerde vervolgens de "uit"-knop 15 seconden ingedrukt te houden. Allemaal tevergeefs. Ik stapte weer in en zat nog steeds in een lus. 5 minuten geparkeerd en toen gestart en met de knoppen zitten rommelen! Ik kreeg de navigatiekaarten te zien, dus ik liet het met rust en reed naar huis. Onderweg kwam de verkeersinformatie tevoorschijn, dus ik wist dat het systeem nu werkte. Toen, 5 mijl van huis, bevestigde ik dit door over te schakelen van navigatie naar rij-info. Alles was weer normaal.

Er was geen duidelijke reden voor dit alles. Ik zal contact opnemen met de dealer als ik tijd heb en kijken of ze al een oplossing hebben. Erg vervelend!!

Hallo, Heeft iemand ervaring met deze twee updates die ik zojuist van mijn dealer heb gekregen? 91EQ – update op het infotainmentscherm voor problemen met opnieuw opstarten etc. 91FH – nog een voor schermproblemen. Bedankt

Ik zou mijn eigen ervaring willen toevoegen, als ik mag.
Ik heb mijn ATECA FR op 19 september van dit jaar opgehaald, dus minder dan een maand oud. Ik heb ook het Infotainment-probleem. Het crasht en start opnieuw op (moet ik dankbaar zijn voor de herstart?), vrij frequent en zonder enig patroon of waarschuwing. Eén of twee keer per dag is nu de verwachting, hoewel het verdomde ding afgelopen woensdag tijdens een rit van 7 mijl 14 keer crashte!
Ik sprak met Motability, de eigenaar van de auto, en ze stemmen ermee in om de dealer de kans te geven de fout te vinden en te corrigeren, wat vrijwel onmogelijk is.
Dus de auto wordt afgekeurd, Motability is akkoord gegaan. Met 329 mijl geregistreerd is dit onacceptabel. Helaas kan ik na 9 maanden wachten op deze auto uitkijken naar nog eens 3 maanden voor een vervanging, het zal zeker geen VAG-voertuig zijn.
Als een kwestie van interesse voor één lid van dit forum, zal het Infotainment-systeem crashen met of zonder SEAT CONNECT in werking. Het was het eerste waar ik aan dacht en dus heb ik het losgekoppeld en de app van mijn iPhone verwijderd.
Het probleem bestaat wel degelijk in VAG-voertuigen die dit model Infotainment-systeem gebruiken. Ja, allemaal VW AUDI SKODA en natuurlijk SEAT.
Ik zou zeggen dat de fout niet bij de dealers ligt, maar direct toe te schrijven is aan VAG, misschien een nieuw schandaal in de maak?

Ik heb mijn ATECA FR op 19 september van dit jaar opgehaald, dus minder dan een maand oud. Ik heb er ook het Infotainment-probleem mee. Het crasht en start opnieuw op (moet ik dankbaar zijn voor de herstart?), vrij frequent en zonder patroon of waarschuwing. Eén of twee keer per dag wordt nu verwacht, hoewel het verdomde ding afgelopen woensdag tijdens een rit van 7 mijl 14 keer crashte!
Ik sprak met Motability, die de auto bezit, en ze stemmen ermee in om de dealer de kans te geven de fout te vinden en te corrigeren, wat vrijwel onmogelijk is.
Dus de auto wordt afgewezen, Motability heeft ingestemd. Met 329 mijl is dit onacceptabel. Helaas kan ik na 9 maanden wachten op deze auto uitkijken naar nog eens 3 maanden voor een vervanging, het zal zeker geen VAG-voertuig zijn.
Voor de geïnteresseerden van één lid van dit forum, het Infotainment-systeem zal crashen met of zonder SEAT CONNECT in werking. Het was het eerste waar ik aan dacht en dus heb ik het losgekoppeld en de app van mijn iPhone verwijderd.
Het probleem bestaat in VAG-voertuigen die dit model Infotainment-systeem gebruiken. Ja, allemaal VW AUDI SKODA en natuurlijk SEAT.
Ik zou zeggen dat de fout niet bij de dealers ligt, maar direct te wijten is aan VAG, misschien een nieuw schandaal in de maak?
Bedankt voor deze informatieve post. Ik hoop dat uw nieuwe auto beter aan uw behoeften voldoet.

Ik heb mijn ATECA FR op 19 september van dit jaar opgehaald, dus minder dan 1 maand oud. Ik heb er ook het Infotainment-probleem mee. Het crasht en start opnieuw op (moet ik dankbaar zijn voor de herstart?), vrij frequent en zonder enig patroon of waarschuwing. Eén of twee keer per dag is nu te verwachten, hoewel het verdomde ding afgelopen woensdag tijdens een rit van 7 mijl 14 keer crashte!
Ik sprak met Motability, de eigenaar van de auto, en ze stemmen ermee in om de dealer de kans te geven de fout te vinden en te corrigeren, wat vrijwel onmogelijk is.
Dus de auto wordt afgekeurd, Motability is akkoord gegaan. Met 329 mijl geregistreerd is dit onacceptabel. Helaas kan ik na 9 maanden wachten op deze auto uitkijken naar nog eens 3 maanden voor een vervanging, het zal zeker geen VAG-voertuig zijn.
Interessant voor een lid van dit forum: het Infotainment-systeem crasht MET of ZONDER SEAT CONNECT in werking. Dat was het eerste waar ik aan dacht en dus heb ik het losgekoppeld en de app van mijn iPhone verwijderd.
Het probleem bestaat wel degelijk in VAG-voertuigen die dit model Infotainment-systeem gebruiken. Ja, allemaal VW AUDI SKODA en natuurlijk SEAT.
Ik zou zeggen dat de fout niet bij de dealers ligt, maar direct toe te schrijven is aan VAG, misschien een nieuw schandaal in de maak?
En toch heeft mijn auto met kenteken 21 geen enkel probleem gehad en ik geloof dat sommige andere eigenaren ook probleemloze auto's hebben.

Neem me niet kwalijk, maar hoe controleer je de software-updateversie? Een paar dagen geleden voerde mijn systeem een automatische update uit, maar de software heeft nog steeds versie 0841. Bedankt
Ja, dat is de update die ik de andere dag ontving, en het systeem crashte de volgende dag voor het eerst in weken! 🙄 Ik denk niet dat we ooit een update zullen krijgen met de tekst "dit lost het probleem met willekeurige herstarts op", want dat zou toegeven dat er een probleem is.

Ik heb mijn Ateca FR sinds 19 september van dit jaar (2023) en hij is vandaag teruggebracht voor inspectie omdat het infotainment/navigatiesysteem continu crashte.
Puur toevallig heeft SEAT EEN TERUGROEPING UITGEVOERD en ik werd hartelijk ontvangen door de servicemedewerkers van Bristol St Motors, die zeiden dat SEAT een fout heeft erkend en een update (gisteren) heeft uitgebracht. Ik ben een van de eersten die hiervan profiteert, mijn systeem heeft vandaag, 17 oktober 2023, een update/fix gehad. We zullen dus zien of het gewerkt heeft. Maar de fout is in ieder geval door SEAT erkend. Het is trouwens alleen een reparatie door de dealer.

Ik krijg een paar keer per week een herstartlus. Ik merkte dat het systeem vaak crasht als ik de knoppen aan de linkerkant gebruik (volume omhoog/omlaag, naar navigatie, naar telefoon, uitschakelen). Meestal werkt de uitknop helemaal niet...

Ik heb dit probleem al 12 maanden sinds ik eind november '22 mijn nieuwe Ateca ophaalde. Sindsdien is hij 5 keer terug geweest naar twee verschillende dealers zonder enige oplossing. De laatste keer was een week geleden - sindsdien niet opnieuw opgestart, dus duimen. De dealers hebben gezegd dat Seat hen alleen toestaat de software bij te werken, wat waanzinnig lijkt, aangezien het het probleem duidelijk niet oplost. Het lijkt erop dat we tegenwoordig te veel verwachten als we denken dat de nieuwe auto die we kopen goed zal werken!

Heb net een nieuwe Seat Ateca FR 2.0 4Drive gekregen.

Ik probeerde erachter te komen hoe waarschijnlijk het is dat mensen helemaal geen infotainmentproblemen hebben?

Uiteraard hebben veel mensen hier en op Duitse forums problemen met opnieuw opstarten, maar is er een "stille meerderheid" die geen/slechts kleine problemen heeft?

Ik zie zoveel nieuwe (na facelift) Seats rondrijden en kan moeilijk geloven dat de meerderheid van de mensen die erin rijden, te maken heeft met constante systeemreboots?

Ik zie zoveel nieuwe (facelift) Seats rondrijden en kan moeilijk geloven dat de meerderheid van de mensen die erin rijden te maken heeft met constante systeemherstarts?
Alleen Seat, zo er al iemand is, weet de ware omvang van het probleem en of alle bugs zijn verholpen. Als talloze forums die het assortiment van VAG-merken bestrijken, consequent klagen, dan was/is het probleem zeker ernstig. Persoonlijk gezien, had het infotainmentsysteem in mijn Ateca, nieuw gekocht in juni '22, in de eerste paar maanden last van talloze herstartproblemen. Een jaar later heb ik af en toe een glitch, maar over het algemeen is het infotainmentsysteem nu betrouwbaar genoeg voor mij om het geschikt te achten voor het beoogde doel. Het huidige infotainmentsysteem MIB3 is ongeveer twee jaar geleden geïntroduceerd, dus ik verwacht dat met software-updates, hopelijk recente nieuwe Ateca-eigenaren niet te maken zullen krijgen met de omvang van de problemen die vroege gebruikers hebben ervaren. Als slechts één Ateca-eigenaar de stress moet ervaren om in een onbekende stad in de spits te rijden en zonder waarschuwing de navigatie kwijtraakt, is het er één teveel, want het is zowel eng als gevaarlijk. Ik weet het, want het is mij overkomen.

Een jaar later heb ik af en toe een storing, maar over het algemeen is het infotainmentsysteem nu betrouwbaar genoeg voor mij om het geschikt te achten.
Laten we hopen dat je gelijk hebt!

Ik kan me absoluut vinden in wat je hierboven hebt gezegd. Ik kocht mijn eerste Ateca 1.0 in mei '23 en constante herstarts waren een wekelijkse, zo niet dagelijkse worsteling. Pas na een tweede update in september werkte het infotainmentsysteem zonder problemen.

Dat ik de 2.0 4Drive kreeg, was om andere redenen, voornamelijk mijn grotere behoefte om lange afstanden te rijden en soms onstabiele omstandigheden waar vierwielaandrijving de juiste keuze is. Niets te maken met het infotainmentsysteem echter. Omdat de nieuwe auto die ik kocht een model van september '23 is, maak ik me nog steeds zorgen of ik geplaagd word door de problemen die mijn "oude" Ateca had.

Ik ben bang dat we geen perfect werkende auto's meer kunnen verwachten, hoewel ik oprecht hoop dat ze het probleem aanpakken en blackscreen-herstarts beperken.

201 - 220 of 309 Posts