Seat Ateca SUV Forum banner

Uitschakelen/inschakelen

4.8K views 5 replies 2 participants last post by  bph  
#1 ·
Hallo, ik heb een Ateca uit 2019 en heb ook VCDS en Carista. Carista heeft geen optie om S/S uit te schakelen en ik heb de spanning met VCDS geprobeerd op 12,1 te zetten, maar het blijft niet uit. Iemand ideeën of hulp bij dit probleem?

#2 ·
Hoi, ik heb een Ateca uit 2019 en heb ook VCDS en Carista. Carista heeft geen optie om s/s uit te schakelen en ik heb de spanning op 12,1 geprobeerd met VCDS, maar het blijft niet uit. Ideeën of hulp bij dit probleem?
Niet geprobeerd op mijn auto, maar het zou moeten werken, heb het op andere auto's gedaan.

Heb je de temperatuurmethode geprobeerd? Zeker het proberen waard.

#5 ·
Probeerde toegang te krijgen tot de temperatuurmod, maar niet toegestaan op vcds 🙁.
Van het Ross Tech forum:

"VAG heeft aanzienlijke wijzigingen aangebracht in de firmware in hun modellen van 2020 en 2021, dus het zal tijd kosten voordat eigenaren die wijzigingen hebben ingehaald - VAG publiceert ze niet!

Maar verwacht geen aanpassing voor Start/Stop die beschikbaar komt - VAG is gedwongen om alle aanpassingen uit te schakelen die de uitstoot kunnen beïnvloeden na de 'Dieselgate'-affaire. De enige optie, als je een schakelaar hebt en geen softkey voor SS, is een geheugenmodule die je kunt vinden op een bekende veilingsite (en elders)."