Seat Ateca SUV Forum banner

Porada DSG

11K views 13 replies 8 participants last post by  Tec  
#1 ·
Witajcie wszyscy

Chcę kupić Ateca 2017 xcellence trim - 1.4 exotsi z 7-biegową skrzynią DsG. Sprawdziłem wariant skrzyni biegów i jest to suche sprzęgło DQ200. Dealer zapewniał mnie, że problemy dotyczyły tylko pojazdów z lat 2008-2013. W Wielkiej Brytanii nie było oficjalnych wezwań do serwisu dotyczących DSG, a Seat nie potwierdza problemów ze skrzynią biegów ani napraw, jeśli coś pójdzie nie tak. Moje pytanie brzmi, czy problemy z DSG występują w modelach z 2017 roku i późniejszych. Mogę żyć z efektem kangura i wszystkim innym, co może powodować dsg, ale jeśli mogłoby to potencjalnie po prostu zawieść, byłaby to katastrofa. Przyjrzałem się również przedłużonej gwarancji, która mogłaby pokryć ryzyko, a gwarancja Seata mówi, że
Płyty dociskowe sprzęgła i płyty sprzedawcy są wyłączone (sprzęgła DSG są objęte pełną gwarancją oferowaną wraz z pojazdem). Nie jestem pewien, co to oznacza. Naprawdę liczę na informację zwrotną od ludzi, czy problemy z DsG zostały rzeczywiście naprawione po 2013 roku. Wielkie dzięki i mam nadzieję, że wkrótce będę właścicielem Seata
 
#4 ·
Wielkie dzięki za ten wyraz zaufania.

Mam zarezerwowany model xcellence DSG z 2017 roku i nie mogę się doczekać jazdy próbnej. Minęło już kilka tygodni, a dealer wciąż go nie ma na placu. Najwyraźniej wszystkie używane Seaty są teraz przygotowywane w jednym miejscu przed wysłaniem do różnych dealerów. To może tłumaczyć opóźnienia.
Jeszcze raz dziękuję za pozytywną opinię na temat dsg
 
#7 ·
Jeszcze raz dziękuję. Jazda próbna zaplanowana na jutro
 
#8 ·
Golfmk56 said:
Jak każde urządzenie mechaniczne, można dostać dobre i złe. Miałeś rację, kwestionując DQ200, ale jeśli przyjrzysz się wszystkim tym strasznym historiom, niewiele z nich ma faktyczną datę produkcji skrzyni biegów. Zasadniczo problemy związane były z rodzajem oleju, którego pierwotnie używano. A potem trzeba spojrzeć na to, ile skrzyń biegów sprzedano. DQ200 jest / był montowany w Audi, VW, SEAT, Skoda - to bardzo popularna skrzynia biegów. Gdyby były one z natury wadliwe, wszyscy mieliby problem i z pewnością nie sprzedawaliby już skrzyni biegów.
Dobrze powiedziane.

To w zasadzie bardzo stara wiadomość. Powinieneś skontaktować się z Honest John z Telegraph, aby przekonać go do zmiany jego strasznych rad dla wszystkich jego czytelników, aby unikali tego pudełka za wszelką cenę. Jestem zaskoczony, że prawnicy VAG nie zamienili z nim słowa, aby powiedzieć mu, żeby przestał rozpowszechniać niedokładne informacje, które są szkodliwe dla ich działalności.

Absolutnie uwielbiam moją skrzynię DSG, zwłaszcza jeśli używasz łopatek.
 
#9 ·
Miałem dziś jazdę próbną... wspaniale. Przetestowałem DSG na zimno bez problemów. Zauważyłem lekkie przejście z 4 na 5 bieg. Zawahało się na sekundę, a potem poszło. Ale to pewnie tylko ja przesiadłem się z manuala. Przetestowałem asystenta parkowania, który był bardzo dobry, ale początkowo przerażający. Po prostu nie mogłem rozgryźć, jak uruchomić asystenta jazdy w korku. Dealer powiedział, że muszę go uruchomić za pomocą ACC, ale chociaż miałem włączony asystent pasa ruchu, nie mogłem go przetestować. A kolor lava blue jest oszałamiający.
 
#11 ·
Fred99 said:
Powinieneś skontaktować się z Honest John z Telegraph, aby przekonać go do zmiany jego strasznych rad dla wszystkich jego czytelników, aby unikali tego pudełka za wszelką cenę. Jestem zaskoczony, że prawnicy VAG nie zamienili z nim słowa, aby powiedzieć mu, żeby przestał rozpowszechniać niedokładne informacje, które są szkodliwe dla ich biznesu.
Gość był poza kontrolą. Było o wiele więcej poważnych spraw, o które HJ był winny, na przykład jak udało mu się uniknąć powiedzenia, że ktoś jest mordercą i winnym, gdy sąd powiedział dokładnie coś przeciwnego (kilka jego tyrad na temat hamowania lewą nogą) jest dla mnie nie do pojęcia. Naprawdę powinien był zostać pozwany - być może w jakiś sposób był, nigdy się nie dowiemy. Powiedział również, że każdy, kto nigdy nie używał lewej stopy do hamowania, ostatecznie kogoś zabije. :shock: Zapytałem Marka Nicola, który moim zdaniem jest jednym z najbardziej utalentowanych dziennikarzy motoryzacyjnych i który recenzował dla HJ na Youtube, czy hamował lewą nogą, czy nie. Powiedział, że nie. :D Więc nawet ci, którzy dla niego pracowali, mądrze nie skorzystali z jego rady.

Wspominasz o prawnikach VAG? VAG poszedł o krok dalej niż to Fred99 - HonestJohn przeszedł do administracji na początku tego roku po znacznych problemach z przepływem gotówki. Publikacja została przejęta przez Heycar, które, jak sądzę, jest prowadzone przez grupę niemiecką, której jednym ze wspólników jest VW Financial Services! Nie jestem pewien, czy to tylko ironia, czy zbyt duży zbieg okoliczności.
 
#12 ·
Och, do cholery... czy to w ogóle było objęte gwarancją? Słyszałem, że koszty są w niskich tysiącach, a przy zaledwie 38 tys. km można by pomyśleć, że Seat wkroczy do akcji.
 
#14 ·
Nie miałem żadnych problemów z moim dsg. Chociaż wolę manualne skrzynie biegów, ponieważ jestem do nich przyzwyczajony, tym razem kupiłem model dsg ze względu na problemy z biodrami i nie miałem powodu żałować wyboru dsg. Działa tak, jak powinno.